google-site-verification=J8asuG41vhu4KBuZJEHzeQrpf_c-qO9lwtTJhBPIrYs

آزمایشگاه مازندران، راهی به آینده
​​​​​​​​​​​​​​

آزمایشگاه مازندران در بهار 1373 با نام آزمایشگاه تخصصی بالینی استان شروع به کار نمود و بعد از یکسال با تغییراتی که در مدیریت آن پدید آمد به آزمایشگاه مازندران تغییر نام داد. بنابراین می توان این آزمایشگاه را یکی از با سابقه ترین آزمایشگاه های تشخیص طبی استان دانست.
این آزمایشگاه از بدو تاسیس خود تلاش نموده است تا از بهترین نیروهای تخصصی و مدرنترین تجهیزات آزمایشگاهی استفاده نماید و همواره در set up کردن جدیدترین روشهای تشخیصی پیش قراول باشد. به جرات می توان گفت روشهای تشخیصی جدید مثل ایمونوفلوئورسانس برای تشخیص بیماریهای خود ایمن، روشهای کمی لومینسانس برای اندازه گیری هورمونها و تومورمارکرها و روشهای فلوتاسیون و ... برای تشخیص انگلها اوّلین بار در آزمایشگاه مازندران راه اندازی و بکار رفته است.
   در واقع این آزمایشگاه اوّلین آزمایشگاهی است که بصورت یک مجتمع چند تخصصی در استان شروع بکار نمود و  از اساتید هیات علمی دانشگاه در رشته های مختلف پاتولوژی، ایمونولوژی، میکروب شناسی، انگل شناسی و پزشکی مولکولی بهره مند می باشد. کارشناسان فنی این آزمایشگاه جزء با تجربه ترین و کارآمدترین نیروهای فنی موجود در مرکز استان می باشند که اغلب خود، گردانندگان آزمایشگاه های حوزه بهداشت و درمان استان بوده اند.
این آزمایشگاه رسالت خود را همیشه پویایی، نوآوری، سلامت محوری می داند بطوریکه این موضوع در انتخاب شعار آزمایشگاه هویدا است:
"آزمایشگاه مازندران، راهی به آینده" "Mazandarn lab, Inside the Future"
آزمایشگاه مازندران همیشه سعی نموده است که خدمات کمّی و کیفی تشخیصی را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار بیماران قرار دهد و در این راستا از مشاوره با پزشکان محترم بالینی و آزمایشگاهی با تخصصهای مختلف بهرمند گردیده است.
این آزمایشگاه با دارا بودن دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک در بخشهای مختلف بویژه در هماتولوژی، پاتولوژی، بیوشیمی و سرولوژی، مولکولی و ژنتیک موجب افزایش سرعت و دقت کار شده و نقش به سزایی در تامین نیازهای تخصصی آزمایشگاهی بیماران سطح استان دارد و مانع انجام سفرهای غیر ضروری آنان به تهران و سایر شهرها شده است. در این راستا راه اندازی بخش تشخیص مولکولی این آزمایشگاه که مجهّز به انواع دستگاه های Gradient PCR، Real time PCR، Hybridization oven و... می باشد و با حمایت علمی بالا قابلیت انجام انواع آزمایشات مولکولی  HLA typing، Viral load، pathogen detection و Gene mutation assessment ، توانسته است خدمات مفیدی به جامعه پزشکی شمال کشور و همین طور بیماران عزیز ارائه نماید.